هیئت بسکتبال شهرستان گلپایگان
 

 

 

 

 

عنایت آتشی با نگاه به تلاش های بازیکنان تیم ملی بسکتبال تاکید کرد که توقع از تیم ملی کمی بالا بود و به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: در پیش بینی بازی های آسیایی از قبل اعلام شد که تیم ملی مدال طلای بازی ها را به دست می آورد. این موضوع به استناد قهرمانی های 2007، 2009 و 2013 صورت گرفت که فکر می کردیم با توجه به شرایط سال قبل در این دوره از بازی های آسیایی هم به قهرمانی می رسیم اما به نظر می رسد که توقعات از تیم کمی بالا بود. 

وی به چند نکته تاریخی در مورد بسکتبال کره جنوبی اشاره می کند: تیم کره جنوبی سالیان طولانی موفق به شکست ایران نشده بود و در حال حاضر هم رنکینگ 27 دنیا را دارد. کره ای ها که از سال 1947 به عضویت فیبا درآمده اند، هفت بار به جام جهانی و 6 بار به المپیک رفته اند. تیم ما 14 بار در جام ملت های آسیا شرکت کرده و کره جنوبی 25 بار در این مسابقات حضور داشته است. در بازی های آسیایی هم 15 بار در مقابل 9 بار حضور ایران سابقه بازی دارند. در این میان کره ای ها 3 طلا به دست آوردند و ما هیچ سهمی در طلای بازی های آسیایی نداشتیم. 

بسکتبال کره جنوبی مدون است

آتشی بعد از ذکر نکات آماری به شرایط حاضر کره جنوبی پرداخت و گفت: بسکتبال کره جنوبی مدون و منطبق با شرایط مدرن بسکتبال است. کره جنوبی در پست 5 ضعف زیادی دارد و تصور ما این بود که با پست 5 قوی و مطابقت بازیکنان پیرامونی با نفرات روبرو به پیروزی می رسیم. یعنی به دنبال برد براساس قدرت پست 5 خود بودیم. 

کارشناس بسکتبال به این نتیجه می رسد که تصورات مبتنی بر پست 5 ایران در بازی با کره جنوبی نتیجه نداد و تیم ملی به نقره بازی ها رسید. 

وی نگاه مثبتی به این مدال داشته و توضیح می دهد: به دست آوردن این مدال اتفاق مبارکی برای بسکتبال ما است. درست نیست که از کسب این مدال با توجه به انتظار به دست آوردن طلا عبور کنیم. بازیکنان تمام تلاش خود را در بازی ها انجام دادند و اگر اختلاف کوارتر اول در فینال نبود بازی را هم می بردیم. چند بار هم اختلاف را جبران کردیم اما از یک لحظه غفلت ما استفاده کردند و موقعیت های خود را به امتیاز تبدیل کردند در حالی که ما موقعیت های خود را خراب می کردیم.  

کاش توقع را بالا نمی بردیم

آتشی تاکید می کند: نباید فکر کرد که بازیکنان تلاش خود را انجام ندادند و زحمتی نکشیدند. البته شرایط بازی فینال در دیدارهای مقابل فیلیپین و قزاقستان هم تا حدودی پیش آمد. ای کاش از همان ابتدا پیش بینی قاطعانه قهرمانی نمی شد تا توقع جامعه بسکتبال را بالا نمی بردیم.  

عملکرد بچیروویچ از دید کارشناسان چطور بود؟ آتشی پاسخ می دهد: بررسی عملکرد بچیروویچ هم به صبر و زمان نیاز دارد. باید صحبت های درون تیمی و کادرفنی را شنید. حالا اگر صحبتی کنیم یک طرفه به قاضی رفتن است. ما قطعا ضعف هایی داشتیم در غیر این صورت که همه چیز مرتب بود و قهرمانی به دست می آوردیم.  

مسائل روحی و روانی مهم است

پیشکسوت بسکتبال اضافه کرد: از همه چیز مهمتر مسائل روحی و روانی تیم است که حتی عملکرد فنی و تاکتیکی بازیکن را هم تحت تاثیر قرار می دهد. همه این مسائل را هم باید در فرصت مناسب بررسی کرد. اما در حال حاضر باید از تلاش تمام بازیکنانی که زحمت کشیدند و بعد از 63 سال اولین مدال نقره بازی های آسیایی را به دست آوردند، تشکر کرد. ما این فرصت طلایی را از دست دادیم اما امیدواریم در آینده با توجه به جایگاهی که بسکتبال ما می تواند داشته باشد مدالی بهتر از نقره گرفت.




برچسب‌ها: تحلیلی ,
[ دو شنبه 14 مهر 1393 ] [ 13:32 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 166
بازدید کل : 178611
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar